Hondekop 766
 |
|
Amersfoort, 30 oktober 2004. Treinstel 766 met een besloten rit door Nederland.
Levensloop:
Hondekop nummer 766 behoort toe aan de Stichting Mat'54 Hondekop Vier. Toen de Hondekoppen in januari 1996 uit dienst ging bij de NS nam de
stichting het vierwagenstel over. De keuze voor de 766 was omdat het zich nog in een vrij goede staat bevond, het stel had in 1992 nog een
revisie gehad.
De stichting verhuurd de 766, om de hoge onderhoudskosten van het vierwagenstel te dekken, aan iedereen die een onvergetelijke rit wil beleven.
Voor meer informatie over het huren van de 766 kijk op de website van de Stichting Mat'54.
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
Roosendaal, 3 juli 2004. Interieur van treinstel 766 met de noodrem en de sticker met het treinstelnummer.
Op de onderste twee foto's het balkon met de toegang tot de 1e klas coupé en de schuifdeuren.
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
Roosendaal, 3 juli 2004. Het 1e klas interieur en het 2e klas interieur van treinstel 766.
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
Roosendaal, 3 juli 2004. Het toilet, dat defect was, en het stickertje met de richtingpijl naar het toilet.
Op de onderste twee foto's de sticker de datum dat de 766 geschonken is door NS reizigers en een asbak met het oude NS logo uit de tijd dat roken in
de trein nog niet verboden was.
 |
|
 |
|
Roosendaal, 3 juli 2004. Wandbeschildering in treinstel 766. Op de tweede foto treinstel 766 op het tractieterrein te
Roosendaal.
 |
|
 |
|
Utrecht C.S., 28 Augustus 2004. Treinstel 766 rolt binnen om samen met treinstel 273 een rit te maken door Nederland. Klik
hier voor meer foto's van die dag. Tweede foto Haarlem, 28 Augustus 2004. Treinstel
766 tijdens een fotostop te Haarlem.
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
Hoofddorp, 30 oktober 2004. Treinstel 766 maakte een besloten rit door Nederland. Het treinstel deed die dag een
groot aantal plaatsen aan waaronder mijn woonplaats Hoofddorp. Helaas was het die ochtend zo mistig dat het eindresultaat een beetje "wazig" werd. Later die middag
besloot ik een tweede kans te nemen op station Amersfoort waar de foto er een stuk beter eruit zag. Op mijn terugweg naar Hoofddorp in de Intercity naar Schiphol
haalde deze trein ter hoogte van Naarden-Bussum de 766 in zodat ik besloot bij station Duivendrecht uit te stappen en zo de 766 nog een keer voor mijn lens kwam!
 |
|
 |
|
Amersfoort, 6 februari 2005. Treinstel 766 en 41 maakten op die dag een aantal koppelproeven. De rit begin op de
Watergraafmeer waarna de rit verder ging naar Amersfoort. Op Amersfoort werd de 766 afkoppeld en liep om om aan de andere zijde van de 41 gekoppeld te worden.
Na Amersfoort gingen de 766 en 41 verder naar Utrecht waar de 41 verder ging naar Utrecht Maliebaan en de 766 verder naar de Watergraafsmeer.
 |
|
 |
|
Alkmaar 9 april 2005. Mat.'54 stel nummer 766 en Plan-U nummer 113 naast elkaar in de stromende regen op de open
dag van Alkmaar.
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
Rotterdam, 25 mei 2005. Zoals veel museummaterieel was ook treinstel 766 van de Stichting Mat.'54 aanwezig tijdens het afscheid van de Hofpleinlijn.
Klik hier voor meer foto's van die dag.
Treinstel 766 te station Voorburg Leidschendam waar het opviel dat er een 6 ontbrak op het tyfoonrooster. Te station Rotterdam Wilgenplas kwam het stel
retour vanuit Rotterdam Hofplein met de defecte Plan-U treinstel 113 richting Den-Haag CS.
 |
|
Kapelle-Biezelinge, 10 juni 2006. Treinstel 766 in de zon tijdens de Delta Express.
Klik hier voor meer foto's van die dag.
 |
|
Zwolle, 30 december 2006. Op de een na laatste dag reed treinstel 766 een rit door Nederland. Te Zwolle
konden de passagiers het TEE treinstel bekijken die bij de werkplaats stond.
| | | |